středa 29. ledna 2014

Ztráta paměti - 2.Kapitola


Sedí u velké postele a sleduje černovlasého mladíka, který v horečkách blouzní. Zdá se, že ve snech se vše vybavuje. Došlo mu, že se Lokimu zdá o svém dětství. Podle všeho ho neměl moc šťastné. Možná, proto je takový... nebo spíš byl. Vymění mu obklady a dál ho sleduje.

"Tony,"Natasha se postaví vedle něho a zadívá se na něj.

"Možná bysme měli zavolat doktora, aby se na něj podíval... teploty má už dva dny a pořád neklesají."

"Jo a další doktor ho dorazí... ještě počkáme... horečky by měly klesnout až za pár dní,"řekne jen... nechce to přiznat, ale dělá si o Lokiho starosti.

"Hele, já vím, že tě to štve, když jsi ho měl na starosti, ale nemůžeš za to, nevěděl jsi, že ten chlap bude takovej psychopat, že napadne někoho bezbrannýho," Tony se nad tou ironií ušklíbne. Není dokonalej, je to pěknej parchant, ale nikdy nenapadl nikoho, kdo se nemůže bránit, to se o Lokim říct nedá.

"Romanoffová, tohle není tvoje starost..."

"Jasně... no, až tě Thor zabije... bude to úžasné představení,"zašklebí se na něho a na stolek položí podnos s jídlem a odejde. Tony si povzdychne a upraví Lokimu obklady na čele. Možná má Natasha pravdu, možná by se na něho měl někdo podívat. Bruce? Ne ten by vzteky zezelenal a to doslova.

Loki pootevře oči a rozespale se začne kolem sebe rozhlížet, všechno je jako v mlze.

"Probral ses?"dolehne k němu mužský hlas. Pootočí hlavu, zadívá se na muže s bradkou, několikrát zamrká a snaží se rozpomenout. Vzpomínky se mu začnou vybavovat. Pohlédne na muže a začne se odtahovat.

"Neboj se, už ti nikdo neublíží,"snaží se ho uklidnit, možná tu Natasha měla zůstat, on to s lidmi moc neumí, jo umí sbalit nějakou prsatou kočku, ty umí oblbnout dokonale, ale to je tak všechno.

"Proč bych vám měl věřit?"

"No... je to... hele, neplánoval jsem, že tě ten idiot zmlátí... měl se jen na tebe podívat a říct, jak na tom jsi..."

"Proč jste mě nenechal být? Co jsem udělal? Proč jste mě sem dotáhl i přes můj nesouhlas?"

"Loki.."

"Loki?"

"Ano... tak se jmenuješ... nejsem ten pravý, kdo by ti to měl říct... myslím, že bude vhodnější, když ti to vysvětlí tvůj bratr..." Tony si oddychne, tohle bude zatraceně těžké.

"Můj bratr? Mám bratra?"

"Ano... Jmenuje se Thor... volal jsi jeho jméno ze spaní,"

"Mě se zdálo o mém bratrovi? Proč si to nepamatuji?"zeptá se Loki zoufale.

"Máš horečky... zřejmě tvoje podvědomí si tvůj život pamatuje,"řekne a podá mu vlažný čaj, který měl být původně pro něho, ale to teď neřeší.

Loki si vezme do třesoucích rukou hrnek a zadívá se do tmavé tekutiny. Začne pomalu pít, zaškaredí se nad tím, jak je to hořký, ale nic neřekne... když zažene obrovskou žízeň, tak opět svůj pohled stočí na muže.

"Na, najez se," podá mu míchaná vajíčka.

"Pane, to bych nedělal, tedy jestli nechcete uklízet zvratky,"ozve Jarvis. Loki zase nadskočí leknutím a vylije na sebe čaj.

"Výborně Jarvisi,"povzdychne si a vyndá čisté oblečení pro Lokiho.

"Možná by ses chtěl jít osprchovat,"napadne ho, když pokládá čisté triko na noční stolek. Loki přikývne a začne se neohrabaně zvedat.

"Počkej, ty trdlo,"pomůže mu na nohy, ale Loki je tak oslabený, že začne hned padat na zem. Tony ho zachytí a odnese do prostorné koupelny, posadí Lokiho na sedák, kkterý tam je a začne napouštět vanu. Loki si mezitím začne sundavat pyžamo a Tony má problém ho nesledovat. Dívá se na jeho zbídačené tělo, ale některé jizvy a šrámy jsou od starší...

"Děje se něco?"dolehne k němu chladný hlas.

"Ne nic... v pořádku..."zavrtí hlavou nad představami, které se mu najednou vytvořily v hlavě. Pomůže mu do vany a přitom se snaží nedívat na jeho tělo, až na ty rány je dokonalé. Zavrtí hlavou.

"Kdybys něco potřeboval, tak to řekni a Jarvis to vyplní,"řekne a spěšně odejde z koupelny. Jde do kuchyně a nalije si plnou sklenku whiskey... zatraceně, tohle fakt potřeboval, aby ho vzrušoval padouch a mladší bratr Boha hromu... hlasitě zanadává a vyklopí do sebe celou sklenku.

"Starku,"vedle něho se objeví Thor.

"Fuj, vikingu, kde ses tu zatraceně vzal? Jarvisi proč jsi mě neupozornil?"zeptá se naštvaně.

"Byl jste zaneprázdněn panem Lokim,"oznámí mu klidně Jarvis. 'Tak to ti pěkně děkuju, ty plechovko,' pomyslí si.

"Jak je na tom můj bratr?"v Thorově hlasu je slyšet starost.

"Myslím, že mu bylo i líp,"ušklíbne se Tony. "Teď ho nech, dovedl jsem ho do koupelny, tak mu dej čas... pár dní byl mimo,"upřesní a začne těkat očima po místnosti.

"Co se stalo?"

"Nevím... našel jsem ho v centru města, tak jsem ho vzal sem, chtěl jsem ho předat SHIELDu, ale tvůj bráška jaksi ztratil paměť a neví ani, jak se jmenuje, takže ho mám tak trochu na krku, bezva co?"nalije si další sklenku a chce jí vypít, ale Thor mu chytne ruku a nedovolí mu to.

"Co se stalo pak?" ajeje... asi budu mrtvý...

"Fury sem poslal nějakýho doktora, který mě poslal pryč kvůli soukromí, tak jsem vyhověl. Když jsem se pak šel na ně po nějaké době podívat, viděl jsem, jak ho mlátí... paralyzoval ho jedním jedem, který ho na nějakou dobu ochromil a jako vedlejší účinky horečky a nevolnost..."oddychne si, tohle vysvětlovat už po několikáté je docela vyčerpávající a on si připadá jako zaseknutý gramofon.

"Bude v pořádku?" Tony přikývne a je rád, že ho Thor nechce bacit tím velkým kladivem... aspoň zatím.

"Ale budeš mu muset nějak vysvětlit, proč ztratil paměť... což by mě teda taky zajímalo,"řekne Tony a posadí se.

"Otec takto rozhodnul... měl to být trest, když asgarďan přijde o paměť, tak z toho začne pomalu bláznit. Otec ho chtěl navíc uvěznit... nejspíš by v nejbližších dnech spáchal sebevraždu a Loki to věděl, když na něj otec seslal kouzlo a než začlo působit, tak utekl, ale nevěděli jsme kam..." řekne Thor ztrápaně, s tímhle testu on nesouhlasí... ano, Loki si trest zasloužil, ale ne takový, aby přišel o rozum, až moc svého bratra miluje.

"Děláš si legraci?" Thor zavrtí hlavou. Tony právě zjistil, proč byl Loki psychický maniak, okoukal to od svého otce.

"Myslíš, že si časem vzpomene? Že se prolomí kouzlo?"

"To nevím, nemám z kouzly žádné zkušenosti, ale myslím, že ano, když se ho pokusíme rozpomenout, nechci, aby přišel o rozum, ale také nechci, aby byl zlý,"povzdychne si bůh hromu a prohrábne své blonďaté vlasy.

"Ještě něcio bys měl vědět, Thore... Loki v horečkách blouznil a volal tvé jméno... myslím, že v podvědomí by mohl vědět, co je zač..." Thor jen přikývne a zadívá se ven z okna...

"Pane, Loki již čeká v pokoji a myslím, že by s vámi rád mluvil,"ozve se Jarvis.

"Jo, díky Jarve.... no, můžeš si s ním promluvit,"řekne Thorovi a odvedeho do pokoje, který obydluje Loki. Ten momentálně sedí na posteli, přes sebe přehozenou deku a vypadá, že je mu zima, což je zvláštní, když si Tony uvědomí, kdo Loki vlastně je.
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkujeme za vaše komentáře :)