pondělí 27. ledna 2014

Proč já 2.

" uhemuhehhhchmrrr kecal uhrmhhmeem," rozkašle se Clint. Na to se Tony pouze zašklebí a nechá to bez odpovědi.
" Zaspal, říkáte?" zeptá se Fury.
" Jo, jo zaspal. To se Vám nikdy nestalo?"
" Vám se to stává nějak často."
" Mám těžký život, chápejte."
" Jistě velmi těžký život…"
" Ne, ale já jsem vážně zaspal."
" S flaškou nebo s lehkou děvou?" Vmísí se do hovoru Steve.
Tony se na něj podívá, " právě jsi mne hluboce ranil, doufal jsem, že na naší společnou noc hned nezapomeneš. Mimochodem kam ses to ráno tak rychle vypařil broučku?"
Steve se oklepe " Ale já u tebe nebyl!"
" Ale chtěl bys" zašklebí se Tony a sedne si. Clint si odfrkne.
" Jsi samozřejmě zván také, ale bez šípů"
" Blbče." Zavrčí Clint a hodí po Tonym nakousnutou koblihu.
Ten ji samozřejmě chytí, " díkes, příště prosím nenahryzlou" a baští.

Což je příležitost pro Furryho aby se vrátil ke svému proslovu. Dokud má Stark plnou pusu, dostanou se ke slovu i ostatní. Je pravda, že když je Tony s nimi na poradě bývá většinou krátká. Fury se snaží všechno rychle shrnout a sám co nejdřív odejít, aby nemusel poslouchat připomínky jistého génia.

" Hele moment! Já neříkal, že ty dva u sebe ubytuji, nejsem hotel!"
" A proč si myslíte, že tu jste?"
" Protože jsem nejlepší a ke všemu génius."
Bruce protočí oči, " a už je to zase tady…."
" Co?" Tony nasměruje svou pozornost na Bruce.
" Víš, tady nad hlavou se ti něco nafukuje."
" Co? Kde?" zašmatrá rukama nad hlavou.
" Tvoje ego hlupáku." Promluví znuděně Natasha zvedne se od stolu a odejde. Pak se ještě vrátí, " doufám, že je porada u konce?"
" Jistě." Potvrdí Fury a nechá Natashu jít.
" Tak teď k mému problému," přitáhne si Tony pozornost zase na sebe.
Tedy alespoň se o to pokusil, ale moc se mu to nepovedlo protože Fury začal něco tiše rozebírat s Thorem.
Za to si ale všiml pohledu, který ho už nějakou dobu propichuje.
Tony se na Lokiho podívá a ten mu pohled opětuje.
Ani jeden nemá v plánu pohledem uhnout.
To by byla přílišná známka slabosti. Po chvíli Tony začíná litovat, že si toho pohledu všiml.
Začíná ho z toho mrazit v zádech a pálí ho oči. Copak ten chlap nikdy nemrká?

Po chvíli si toho všimne Clint. " Našel sis obdivovatele Starku?"
V tu chvíli Loki vyletí a drží Clinta pod krkem.
" Bratře!" vykřikne Thor a snaží se Lokiho od Clinta odtáhnout.
" Pozor na slova" zavrčí Loki a nechá se usadit zpátky do křesla.
Tony to nekomentuje, je spokojen s tím, že tenhle oční souboj vyhrál.
I když nečestně, ale co na tom sejde.
" Tady to začíná být přehoustlý, užij si spolubydlící," zašklebí se Clint a je na odchodu.
" Hej šmudlo," houkne za ním Tony. Clint se ve dveřích otočí " nejsem šmudla."
" Detail, nezapomeň na ochranu, abychom neměli těhotnou agentku."
" Já s ní ale…. Já.." protočí oči a odejde.
Tony se uculí a koukne na Steva "Tak co my dva?"
" Co by?"
" Splním ti tvé nejkrásnější sny."
" Spíš mi přivodíš noční můry."
" Ach, moje srdce…právě jsi mi zlomil reaktor ty holomku."
Steve jen zakroutí hlavou " ty máš teda dneska den." A rovněž odejde.
Pak se tedy Tonyho pohled stočí na Bruce.
" Neobtěžuj se," reaguje automaticky Bruce a zdrhne z místnosti.
" Achjooo," povzdechne Tony. " Tak já mizím, mějte se." Vstane a jde ke dveřím.
" Stát!"
" Co je?"
" Vaši nájemníci."
" No ne, já mám rád svoje soukromí."
" Už jsem řekl a dokud jste, tu jste nucen poslouchat."
Tony zavrčí " Ale on mi zničil mé skromné sídlo." Ukáže na Lokiho
Loki se uculí a koukne na Thora " Ten vysoký dům?"
Thor přikývne.
" To beru, jdeme." Řekne rozhodně Loki.
" Nikam nejdete, ještě jsem to po tobě ani neuklidil."
" Nevadí mi nepořádek." Odpoví Loki a jde následován Thorem.
" Tohle Vám vrátím," řekne Tony k Furymu a vydá se za těma dvěma blázny.

" Thore nesahej na ty dveře!"
" Co? Proč?"
" Protože seš jako slon a já mám svoje auto rád!" Počastuje Thora přísným pohledem a pohladí auto po kapotě. " Neboj, já tě nedám."
Loki sleduje jak ten podivný muž mluví se svým autem. Jestli on nakonec nemá nějakou mentální poruchu.
" Tak jo pánové," Tony si přeměří oba pohledem. " Moje auto není stavěné pro více lidí takže si budete muset sednout na klín. Kdo komu, to nechám na Vás." Řekne s úšklebkem.
Loki se podívá zděšeně na Thora, " To ne!" řekne s náznakem paniky v hlase.
Tony div nepláče smíchy.
" Buď klidný bratře, vím, že nemáš dostatek sil. Jeď s Anthonym."
Loki něco zavrčí, ale nic jiného než souhlasit mu nezbývá.
Podívá se na ten pekelný stroj velmi nedůvěřivě a ještě vroucnějším pohledem probodne vlastníka tohoto vozu.
Ten se už uklidňuje a snaží se z hlavy vymazat tu představu Lokiho na Thorově klíně. Popřípadě Thora na Lokiho klíně. A znovu vyprskne smíchy při představě co by z Lokiho potom zbylo.

" Co takhle zkusit uklidnit své pubertální výjevy a otevřít mi dveře." zavrčí Loki.
" Nemáš ruce?" ušklíbne se Tony
" Pche," Loki se opře o auto a čeká. Tony v klidu sedne do auta a nastartuje.
" Nemáš vůbec úctu k bohům! Koukej mi ty dveře otevřít nebo se o to postarám jinak!"
Tony se jen uculí a popojede, takže sebou Loki cukne. " Ty jeden ignorantskej idiote!" Pak se ale uklidní a v očích se mu zaleskne. " Thore byl bys tak laskav?"
" Ale jistě," odpoví Thor nadšeně, že Loki konečně stojí o jeho pomoc a hrne se k Tonyho autu.
"Ne, ne ne Ne NE NE!!" Tony vyletí z auta "Opovaž se!"
Loki se uculí a sedne si do auta potom, co mu Tony otevře dveře. Pak si sedne zpět k volantu a konečně vyjede.
Loki se na něj podívá s drzím úsměvem " Jedna jedna."
Tony něco nesrozumitelně zamumlá. Nejspíš něco jako " zmetek, sežrat, uvidí"
Po zbytek cesty je ticho. Loki se dívá z okýnka a Tony na cestu. Až zastaví v garáži.

Po drobných dohadech o tom, že Tony řídí jako šílenec a že to určitě udělal schválně, jen proto aby, se pokusil Lokiho zabít, se dostali do horních pater jeho skromného domečku.
Loki se rozhlédne vypadá to tu skoro stejně jako tenkrát. Jen ve zdi je ještě vidět pár otisků po boji.
" Kde máš bráchu?"
" Co?"
" Kde máš bráchu?"
" Bratry mám v zemi ledových obrů."
" Fajn, kde je Thor?"
" Asi u té.... ehmmm." zamyslí se a nakonec pokrčí rameny " Taková ta ošklivá s tím bláznivým."
" Ošklivá z bláznivým?"
" Nevýrazná, nezajímavá, ničím výjimečná, nijak nezaujme nepamatuji si jméno."
" Aha. Pokoj máš o patro níž."
Loki pozvedne obočí, " Tak mne tam snad dovedeš ne?"
" Netrefíš tam?"
" O to nejde, ale máš býti hostitelem." Loki se posadí na gauč. " Mám hlad, žízeň a jsem znaven. Postarej se o mne."
Tony otevře pusu na prázdno sklapne. Pak nalije do sklenky vodu a z lednice vytáhne zelí.
" Jídlo," hodí mu zelí " a pití," vylije mu vodu na hlavu.
Loki nabroušeně vyskočí na nohy a Tony už se bojí, že ho začne škrtit ale dost dobře svůj strach schová za jedním ze svých nejokouzlujících úsměvů. " dva jedna," pronese a odejde do dílny.
" Hej ten pokoj!"
" Bráška tě odvede."
" To si myslíš, že se vrátí?!"
" Jistě."

A taky, že jo jen co se Tony zavřel v dílně objevil se v obýváku Thor. Trochu pocuchaný, na tvářích rtěnku a lehce mrzutý. Nejspíš se mu nelíbilo, že musí odcházet.
" Jsem přítomen."
" Všiml jsem si," zabručí promočený Loki
" Co se ti stalo?"
" Do toho ti nic není, kde mám spát?"
" Dole v patře máme pokoje u sebe" usměje se Thor
" Hmmm" zamručí Loki " Jak krásně se všechno kazí." Zamumlá si pro sebe. " Chci si jít odpočinout."
" Anthony ti pokoj neukázal?"
" Ne."
" Budu si s ním o tom muset pohovořit." Pronese Thor rozhodně a zavede Lokiho do jeho pokoje.
Loki si jej pořádně prohlédne. Není to sice luxus jako v jeho pokoji, ale rozhodně to tu není ošklivé.
Nazval by to nejspíše uspokojujícím či vcelku vhodným. Tady to snad i dokáže přežít.
Jeho výraz tomu však nenasvědčoval.
Ještě aby bylo poznat, že se mu to zamlouvá a těší se až se položí do té postele, která na něj snad přímo volá ať si lehne.
" Thore jdi už."
" Ale musíme ještě..."
" Vrať se za tou svojí, dneska nic domlouvat nebudu." Odvětí Loki a hypnotizuje přitom postel.
Thor tiše povzdechne a zanechá Lokiho osamotě.
Předtím mu samozřejmě připomene ať nic nevyvádí.
Loki jeho připomínku ignoruje a projde si pokoj.
Má i vlastní koupelnu, které okamžitě využije a na pustí si vanu. Kde nakonec i usne.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkujeme za vaše komentáře :)