pátek 31. ledna 2014

Proč já? 3.


Uplynulo několik dní a Loki stále spal. Někdy v nestřežené chvíli si z vany přelezl do postele. Je sice možné, že se párkrát probudil, ale z postele nevylezl. Tedy alespoň si to Tony myslel. Ne snad, že by ho hlídal, ale nikde nepřibylo nádobí. Ani sklenice od vody. Z lednice taky nic nezmizelo. Což znamená dvě věci. Loki spí nebo drží hladovku a taky to, že Thor není přítomen. Což je divný, měl Lokiho přece hlídat. No dokud spí tak je to asi o.k. Tony pokrčí rameny a zanechá svých úvah nad otevřenou lednicí. Potom co usoudil, že v lednici stejně není nic co by zrovna on posnídal, zavřel ji a jde k lince. Udělá si kafe a vezme si jeden tvrdší Croissant. „ No snad si na tom nevylámu zuby,“ zamručí a zakousne se.



„ Dobré ráno.“
„ Hmuch?“ Tony se otočí ještě s pečivem v puse. „ Hmňjo ši ty.“
„ Prosím?“
„ Ale nic.“ Řekne Tony potom co sežvýká to co má v puse.

„ Aha, máme něco k jídlu?“ Zeptá se Thor.
Tony mu ukáže na lednici. „Vem si co chceš.“
Načež Thor nemešká a z lednice vyndá vše co vypadá alespoň trochu poživatelně.
„ Hele, kde jsi byl?“
Thor se na něj podívá nevinným pohledem. „ Tak různě,“ zamumlá a začne jíst.
Tony se napije kávy, „ měl jsem dojem, že máš hlídat brášku.“

„ Viděl jsem, jak je bratr znaven. Předpokládal jsem, že bude spát několik dní.“

„ Aha, to je u Vás normální takhle chrápat?“

„ Nikoli,“ zamumlá

„ Pán je dneska výřečnej.“
„ Doma mne učili, že při jídle se nemluví.“
„ To jsi toho za život asi moc nenamluvil co?“
Thor ho propálí pohledem, „ jak to myslíš?!“ Zavrčí

„ Klid vikingu,“ hodí Thorovi čokoládu. Ten ji chytí a ta ho na čas umlčí.
„ Vypadáš hrozně víš to?“ zeptá se po snídani Thor Tonyho.
„ Neříkej,“ zamručí
„ Čím to?“
„ Do toho ti nic není.“ Nemusí se mu zpovídat z toho, že se mu přítomnost těch dvou nezamlouvá a tak delší dobu nespal. Když se nepočítají minuty, které prospal v dílně a to čistě jen proto, že jeho tělo vypovědělo službu.

„ Je to snad proto, že jsme tu přítomní?“
„ Ty jsi zrovna dvakrát přítomný nebyl.“
„ Říkal jsem ti, že jsem věděl, že bude Loki dlouho spát.“
„ Jakto, že tak dlouho chrní?“
„ To je složité.“
„ Nechceš mi to říct?“
„ Nemohu.“
„ Mladší bráška by ti nabančil?“ uculí se Tony
„ Ne, to by si nedovolil.“
„ Ne? Já měl dojem, že se o to už několikrát pokusil.“
„ Nic o tom nevíš.“
„ Pravda, četl jsem pouze zprávy.“ zašklebí se
Thor znovu zavrčí.
„ Nevrč pořád vikingu. Co ta tvoje milá?“
„ Co je s ní?“
„ Jak se má?“
„ Co je ti potom?“
„ Že jsi ji ještě nepřivedl představit.“
„ A ani nepřivedu. Rozhodně ne tobě.“
„ Proč?“
„ Protože se snažíš uspokojit vše co se hýbe.“
„ No dovol?“ zašklebí se Tony.
„ Odpusť Anthony, víš, že tě mám velmi rád ale co se týká vztahů a fyzické blízkosti, ti nevěřím.“
„ Zajímavý a o brášku se nebojíš?“
„ Cože?!!“ Thor zahřmí a vstane.
„ Klid, klid, klid! Hlavně žádný kladivo, dělal sem si prdel.“
„ Dost nejapný vtip!“
„ Už sem hodnej.“
„ Fajn.“ Thor se zase posadí.
„ Thore?“
„ Ano?“
„ Proč jste tady?“
„ To ti nemohu říci Anthony.“
„ Neříkej mi Anthony, nemám to rád. A proč by jsi nemohl?“
„ Loki by se zlobil.“
„ Takže přece jen se ho bojíš?“
„ Nebojím, ale nemyslím si, že je správné mluvit za jeho zády o něčem co je i jeho věc.“
„ Aha,“ usměje se. „ Tak mi aspoň řekni jednu věc, jako vaše bytná mám právo to vědět.“
„ Dobrá na jednu otázku ti odpovím.“
„ Má to, že tvůj bratříček tak dlouhý spí něco společného s tím proč jste tady?“
„ Ano,“ přisvědčí Thor.
„ Tak to je jasný.“
„ Co?“

„ Něco provedl, tebe stáhnul sebou. Ty jelikož si doufal, že ti to umožní dostat se k němu blíž si to odkýval. Což nechápu po tom co se tě několikrát pokusil zabít, ale ty jsi prostě ťunťa, mírně řečeno. No a protože to nevyšlo tak jak jste doufali máte průser. A v téhle části si ještě nejsem jistej. Buď Vás sem poslali, nebo jste sem zdrhli a nebo je tu třetí možnost a ta může být jakákoli. Tak či tak na to časem kápnu.“
Thor na něj kouká jako na zjevení. „ Jak, sakra?... Vždyť“
Tony se zašklebí, „ sem dobrej.“

„ Z Thorových náznaků by to poznal každý tupec.“
Tony se otočí. „ Páni, Růženka se probudila.“
Loki se zamračí.
„ Na to, že jsi spal tolik dní vypadáš strašně.“
„ Říkáš ty? Viděl jsi se někdy teď v zrcadle?“
„ Pche já na rozdíl od tebe něco dělal a nespal.“
„ Jenže ty jsi nespal jenom proto, že se bojíš spát.“
„ No dovol?“
„ Ale jdi ty, vidím ti až do žaludku.“
„ Nekoukej mi na můj Croissant!“ řekne Tony rázně a s úšklebkem si dá ruce na břicho, přesně tam kde má žaludek.

Lokimu se na tváři mihne sotva povšimnutelný úsměv. „Tvoje snídaně je to poslední co mě zajímá.“ Odvětí Loki a podívá se na Thora, „ co jsi mu řekl?“
„ Nic jsem mu neřekl.“ odpoví Thor.
„ Něco očividně ano.“
„ Vážně ne.“
„ Fakt? Tak jakto, že to ví?“
„ Vždyť nic neví.“
„ Přesně nic nevím,“ usměje se Tony „ jen odhaduju.“
Loki po něm střelí pohledem. „ Co kdybys nás nechal?“
„ Co kdyby jste vy nechali mě?“

„ S tebou si pohovořím jindy,“ řekne hlasem ze kterého Tonymu přeběhne mráz po zádech.
„ Myslím, že ten rozhovor si klidně nechám ujít.“
„ Odejdi.“
„ Ne.“
„ Anthony, prosím.“ Řekne Thor.
„ Vidíš,“ řekne Tony směrem k Lokimu. „ Prosím, to slovo se nauč.“ Uculí se a jde se osprchovat.


Loki jeho poznámku nechá bez povšimnutí a sedne si ke stolu. Ukradne Thorovy něco malého co vytáhl z lednice a prohlíží si to. Potom to sní. „ Není to špatné.“ A vezme si další.
Thor ho pozoruje. „ Takže co dál?“
„ Ty jsi chtěl na tuhle planetu, ty mi řekni co zamýšlíš.“
„ Já...“
„ Chtěl jsi jen vidět tu svou. Ale máš štěstí.“
„ Cože?“
„ Mám pocit, že vycítím jeho sílu. Řekl bych, že zde zesílila. Nevím jestli je tady ale rozhodně jsme blíž.“
Thor přikývne. „ A už víš jak to uzavřít zpět?“
„ Přemýšlel jsem o tom.“
„ A?“
„ No, myslím si, že to neuzavřu dokud nedokážu dát dohromady tu pečeť co jsme zničili při otevření.“
„ Ale ta pečeť je nenávratně zničená.“
„ Já vím, budu muset vytvořit novou.“
„ Víš jak?“
„ Nikoli.“
„ Třeba by nám mohl pomoci Anthony.“
„ Ten smrtelník?“ zasměje se Loki. „ Jsi naivnější než jsem si myslel.“
„ Nepodceňuj ho. Sice je smrtelný ale vyzná se v materiálech.“
„ Jo jistě a určitě zná materiály ze vzdálených světů.“
„ To asi ne..ale....“
„ Thore prosím tě... neřeš to, poradím si sám. Jdi si klidně opižlávat svojí...přítelkyně jí říkáš, že? A o tohle se nestarej.“ Řekne Loki a zmizí.

Když Tony vyjde z koupelny divý se, kde jsou.
„ Jarvisi, kde je naše návštěva?“
„ Zmizeli pane. Nejdřív ten černovlasý a pan Thor se vydal za ním.“
„ Aha. AHA! Jdu spát.“ usměje se a jde do ložnice.
„ Pane nezapomeňte zítra vyzvednout Janny na letišti.“
„ Ou jo jasný, vzbuď mě v čas prosím.“ Zamumlá Tony a padne do postele, kde okamžitě usne.

4 komentáře:

  1. Ale že to trvalo :D..ale som rada konečne další diel :3 už sa teším na následujúci :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ták to se mi moc líbí jak se to vyvíjí nemohu se dočkat další jinak moc pěkný nový blog

    OdpovědětVymazat
  3. To víte, zkouškové období :D Ale teď Vám udělám radost. Včera jsem napsala 9 stránek :D ted to jenom nějak roztřídit do kapitol :D aspon na dvě :D

    OdpovědětVymazat

Moc děkujeme za vaše komentáře :)