čtvrtek 27. března 2014

Proč Já 21

Zdravím Vás,
Chci vám všem poděkovat za to, že pořád čtete ty moje útvary. Měla bych říci literární útvary, ale na takové pojmenování si netroufám. Mám tendenci sem teď vypsat úplně všechno co mě tíží, ale zkusím to potlačit :D uuuuu je to těžký, když já jsem prostě teď strašně zklamanáá a to, že začalo sněžit mi moc nepomáhá. No ale což jdeme se vrhnout na 21. Kapitolu, že

Doufám, že se bude líbit

Jo, a ještě jedna věc, v pátek mi přijede něco jako bratránek (složité rodinné kombinace) takže nevím, jestli přes víkend něco sestrojím. On totiž má narozky 5 dní po mě takže slavíme hromadně. :D

Dobře dvě věci. Ještě moc děkuji za komenty k tomu úvodu. Budu se té povídce tedy dál věnovat, během toho co budu dopisovat tuhle a uvidíme kdy se objevím s první kapitolou. :) 


A teď už mlčím a užijte si kapču


Zatímco Tony čekal, co se bude dít, dveře do sálu se znovu otevřeli. Prošla jimi starší, ale krásná dáma, ze které vyzařovala autorita. Když procházela kolem Tonyho, krátce mu pohlédla do očí. V jejich očích se zračila starost a moudrost. Tony přemýšlel, z čeho může ta dáma starosti, ale když přišla do záře Odinova trůnu a ta pohasla, Tonymu došlo, kdo to je. Královna se na něj dívá a její výraz se změnil. Najednou Tonyho probodávají oči přetékající vděkem.

„Co zde děláš má drahá?“ promluví k ní Odin
„Chci znát ten příběh.“
„Kdo ti prozradil, že s tím smrtelníkem budu mluvit právě teď?“
„Tvá stráž je hlučná a on se jmenuje Anthony.“
Odin jí věnuje mírně pobavený výraz a vedle jeho trůnu se objeví zdobená židle, na kterou usedne Frigga. Když se dveře otevřou podruhé a vstoupí Thor, nikdo se nepodivuje. Thor v klidu projde přes sál a Tonyho povzbudivě poplácá po zádech. 
Načež Tony skoro spadne a rozkucká se. Snad mu tou svojí tlapou nevyrazil dech. Když se Thor postaví po pravé straně trůnu, už Tonyho propalují pohledem všichni tři.
„Nuže, Anthony,“ řekne Odin pomalu jako by mluvil s absolutním idiotem, „mohl byste nám vylíčit, co se stalo při Vašem rozhovoru s nejmoudřejším z moudrých?“

Když se Tony nadechuje, že mu řekne něco pěkně od plic, otevřou se dveře znovu. Celý sál zalije tmavě zelená záře a skrze ní, jsou slyšet rázné, dlouhé kroky. 
Zvuky ustanou někde kolem Tonyho a záře zmizí. Kousek před ním stojí Loki a dívá se na Odina.
„Snažíš se zastrašit mého zachránce?“
„Snažím se s ním promluvit, oč se snažíš ty.“
„Jdu zastoupit místo, které mi právem náleží.“
„A to jaké?“
„Neslyšel jsi ortel, který byl vyřčen nad mými činy?“
„Jistě, že slyšel.“
„Tudíž víš, že mé prohřešky byly smazány a mě, byl navrácen dřívější život.“ Loki udělá několik kroků blíž k trůnu. „Mé místo je po tvé levici, jako podřadnějšího prince Asgardu.“ 
Tony to sleduje s pootevřenou pusou, Thor chce namítnout, že jeho bratr rozhodně není podřadnější a Frigga by Lokiho okřikla, ať není drzí. 
Místo toho ale všichni mlčí a Odin jediným gestem vyzve Lokiho, aby zaujal své místo. A tak se Loki postaví vedle Thora.
Tony si přijde, že je slova neschopný, neví proč, ale nechce mluvit před Lokim o tom, o čem mluvil s Mimrem a už rozhodně nechce, aby se Loki dozvěděl o tom, že jeho život pravděpodobně vyměnil za… no vlastně za cokoli. Ano mohl si přát cokoli a místo toho chtěl, aby Loki žil svůj život bez omezení.

„Tak, nyní už můžete mluvit.“ Pronese Odin.
„Uhm.“ Je jediné co z Tonyho vypadne.
Loki se na Tonyho podívá a Tony mu pohled opětuje.
„Nechcete o tom mluvit?“ řekne velmi pomalu a zřetelně Odin.
To už Tonyho brutálně vytáčí, že s ním mluví jako s tupcem, že se rozjede.
„Tak podívejte, nejsem malé dítě, abyste tak se mnou jednal. A už rozhodně na mě nemusíte mluvit jako na blbečka, možná Vám to přijde divný, ale tenhle tupej smrtelník Vám rozumí! A ne nebudu o tom mluvit, to co jsem řekl tomu Vašemu jedovokýmu kamarádovi je mezi mnou a jím. A mimochodem jestli jste vy dva fakt chlemtali z toho stejnýho pramene moudrosti, tak na Vás toho asi moc nezbylo co?!!“
Frigga zděšeně zalapá po dechu. Thorovi ještě nedošly Anthonyho slova a Loki se pobaveně culí a trochu se podivuje, že Tony tuší něco o tom, kde Odin získal svou moudrost.
Než někdo z nich stačí jakkoli reagovat, Tony pokračuje.
„Já sem možná podle Vašich měřítek silně podprůměrný, ale co jste v tom případě vy? Zvrácený vševědoucí, kterýho baví pohrávat si s ostatníma? Z Thora uděláte symbol Asgardu a ptal jste se ho, jestli o to stojí?!“
„Jestli stojí o co?!“ zařve Odin autoritativně, ale to Tonyho nezastaví.
„Jestli stojí o to, abyste ho svým rozhodnutím připravil o bratra!“ odpovídá Tony hlasitě.
„Já ho o bratra nepřipravil!“
„Ale ano! A to, že se mu chce druhý vyrovnat je přirozené! Vy jste mezi nima vybudoval tu rivalitu! Je to vaše vina! A říct svému dítěti, že je nechtěný?! Že žije jenom proto, že se za něj neustále přimlouvá jeho matka?! To Vám přijde normální?!!“
„Jak si dovolujete….“ Tony ale Odina nenechá pokračovat.
„Co jak si dovoluju?! Vy jste měl stát před soudem! Vás měli odsoudit! Jak tam můžete jen tak sedět a být se sebou spokojený?! Vždyť jste zrůda, co si úmyslně rozvrací rodinu!“
To už ale Odin nic neříká, vstane a přiloží a svoje ruce na Tonyho hlavu, ten hrdelně a bolestně zakřičí a padne na kolena.
„Ne!“ vykřikne Loki a chce se vrhnout k nim, ale Frigga ho zastaví.
„Ne Loki, uškodíš si.“
„Ale on…“
„Neboj, neublíží mu.“
„Nezní to tak!“

To už, ale Tonyho křik ustane a Odin se vrátí na trůn. 
Loki nechce být hrubý na svou matku, tak se na ní jen podívá a ona ho pustí. 
Tak Loki seběhne dolu k Tonymu a sbírá ho ze země. 
Tony neskončil na kolenou, ale padl na zem celým tělem.
„Nepřehnal jsi to otče?“ zeptá se Thor s podtónem strachu o Tonyho zdraví.
„Bude v pořádku,“ odpoví stroze Odin.
Frigga se rovněž obává, ale zachová dekorum. „Co jsi viděl?“ zeptá se tiše.
„Jeho paměť je komplikovaná, viděl jsem, jak se o něj Loki staral ve vězení a poté jen mlhu. Co se týká hovoru s Mimirem mohu jen potvrdit, že se Lokiho zastal.“ A Odin vylíčí své ženě Tonyho proslov. „Pak se ale znovu objevila ta mlha. Myslím, že se snažil určité vzpomínky ukrýt.“
„To ale přece smrtelníci nedokážou.“ Vmísí se do hovoru Thor.
Odin přikývne, „také jsem si to myslel, ale myslím, že věděl, že si jdu pro jeho vzpomínky a tak dokázal některé schovat.“
„Tak proto je tak vyčerpaný,“ řekne tiše Frigga. „On to dokázal skrýt, dokázal před tebou utajit své myšlenky. Víš, jak jsi mu mohl ublížit!“ vykřikne najednou. 
„Může mát trvalé následky, jen díky tvé malichernosti.“ Frigga znovu snížila svůj hlas, tak, jak je hodno královny a sestoupila k Lokimu, který podpíral Tonyho. 
Tony má otevřené oči a sklopenou hlavu. Celou vahou visí na Lokim a mumlá „Nesmím, neřeknu, ne, tajemství, neřeknu, neuvidíte, nikdy.“
I v Lokiho obličeji bylo znát starost a snažil se Tonyho udržet. Tenhle muž si kvůli němu už tolik vytrpěl a teď možná přijde o rozum jen proto, že se snažil schovat před Odinem to, jak se spolu milovali, jak se mu vrhnul kolem krku. 
To, jak se mu Loki doslova vybrečel na rameno. 
Frigga přistoupila k Tonymu a zvedla mu hlavu, aby viděla do jeho očí. Měl je zakalené šedivou barvou a jeho rty se stále hýbali, jen z nich už nevycházel žádný zvuk.
„Bude v pořádku?“ zeptá se Loki.
„Myslím, že ano, ale s jistotou to říci nemohu.“ Odvětí Frigga starostlivě.
„Thore odveďte s Lokim Anthonyho do mých komnat.“ Při slovech do mých komnat, klade Frigga především důraz na slovo mých a sešlehne Odina pohledem, zatímco Thor s Lokim vlečou bezvládného Tonyho. 
Potom se Frigga vydá za nimi a Odin zůstane osamocen v trůnním sále.

***

„Pořád se nevrátil?“ ptá se Fury, když se vrátí Clint se Stevem.
„Ne jeho dům je stále prázdný.“ Odpoví Steve
„Podivné, už by tu měl dávno být, soud už skončil.“
„Myslíte, že si ho tam nechali?“ zeptá se Bruce.
Clint se ušklíbne, „ to těžko, se Starkem dlouho nikdo nevydrží.“
„Říká ten, který ho nejvíce postrádá.“ Odvětí s úšklebkem Steve
„Hele nech si to.“
„No běžte se dohadovat někam jinam, já se zatím zkusím spojit s Thorem.“
„Uhm,“ všichni ztichnou a jdou pryč, kromě Steva.
„Ano kapitáne?“
„No co ta mise?“
„Jistě málem bych zapomněl. Tak si sebou vezměte celý tým, když tu Stark není.“
Steve přikývne a odejde oznámit ostatním, že zase vyjíždějí.


***
„Položte ho do křesla chlapci,“ řekne tiše Frigga. Oba poslechnou a potom odejdou do předpokoje, kde čekají, až se Frigga o Tonyho postará.
Tony pořád jen na prázdno otevírá pusu a oči má zakalené. Frigga, mu stejně jako předtím Odin, přiloží ruce na hlavu, zavře oči soustředěním a snaží se mu pomoci.
„Změnil ses, bratře,“ pronese Thor, zatímco čekají.
„Nezměnil,“ odsekne Loki.
„Ale ano, chováš se jinak.“
„To se ti zdá.“
„Nezdá!“
„Dobře, ale v jeho přítomnosti se chováš jinak.“
„V čí přítomnosti?“
„V Anthonyho.“
„Je to smrtelník, chovám se k němu tak.“
„Smrtelníky pohrdáš, o něj se bojíš.“
„Dávám mu nepatrnou naději na přátelství a až to bude nejméně čekat zničím ho.“
Thor mlčí.
„Jen si hraji Thore. To tě nenapadlo?“
„Vždy jsi byl dobrý lhář, ale já už tvoje lži znám,“ řekne Thor a postaví se. „Nyní mne omluv, mám pocit, že mne volají ze Země.“
Loki nijak nereaguje a nechá Thora odejít.

***
„Co je se Starkem?“ vybafne na Thora Fury hned jakmile se objeví v jeho kanceláři.
„Je v ložnici mé matky.“
Fury vytřeští oči, „ehm cože?“
„Je v ložnici mé matky,“ zopakuje Thor pomalu a důrazněji.
„Co dělá v ložnici Vaší matky.“
„Touhle dobou pravděpodobně odpočívá.“
Fury je úplně mimo, vždyť to zní jakoby… zavrtí hlavou. „Z jakého důvodu tam je?“
„Rozbolela ho hlava a tak mu matka pomáhá.“
„Nejste dobrý lhář.“
„No dobrá, otec se mu podíval do hlavy, ale Anthony se bránil, což může vést až ke ztrátě paměti. Matka se mu snaží pomoci a zjišťuje, jak rozsáhlé jsou škody na jeho paměti.“
„Proč mu to provedl?“
„Nechoval se tak, jak by měl. Ale nikdo z nás s tímto postupem nesouhlasil. Bohužel jsme mu v tom ale nestihli zabránit.“
„To nemyslíte vážně!“
Thor skloní hlavu, „samozřejmě za následné problémy přijímáme plnou odpovědnost.“
„Takže vy ho odnesete, proti jeho vůli mu vlezete do hlavy a ještě je možné, že se z toho nikdy nevzpamatuje?“
„Přesně tak. Mrzí mne to, Anthony je můj přítel, netušil jsem.“
„Není to Vaše vina,“ řekne Fury. „Jak velké je riziko, že přijde o paměť?“
„To Vám nepovím, ale matka udělá pro jeho zdraví maximum.“
„Pak ho okamžitě vrátíte zpátky.“
„Samozřejmě.“
„Dobrá, děkuji.“
„Já děkuji za Vaší shovívavost.“ Odvětí Thor a vrátí se.


***

Frigga se zatím postarala o Tonyho, který teď odpočívá.
„Jak mu je?“ zeptá se Loki rádoby lhostejně.
„Bude v pořádku, je ještě trochu v šoku, ale nemá žádné další následky. Musí to být velmi silný muž, když uhlídal tvá tajemství a neztratil rozum.“
„Chtěla jsi říct svá tajemství, ne?“
„Vím, co jsem řekla Loki.“
„Ale…“
„Přece mi nebudeš lhát, oba víme, že to bude mít společného něco s tebou.“
„Všechno, co se odehrává má něco společného semnou.“
„Jsi velmi zapojený do veškerého dění,“ řekne Frigga s jemným úsměvem.
„A viděla jsi něco… um, hlubšího?“
„Můj drahý synu do jeho srdce nevidím.“
„Hm.“
„Ale ty se mi snažíš něco utajit. Nejde ti to a obelháváš sám sebe.“
„Ty do srdce nevidíš.“
„Nemusím, znám tvoje gesta, a když Odin přistupoval k Anthonymu, tvářil ses jakoby…“
„Dost!!“ zarazí ji Loki.
Frigga to přejde s mírně zamračeným výrazem.
To už se tam objevil Thor.
„Mluvil jsem s Furym, chtějí, aby se Anthony co nejdříve vrátil domů.“
„Může se vrátit do pár minut. Jen co se vzpamatuje z toho šoku,“ řekne Frigga a pustí své syny dovnitř.
Thor Tonymu řekne o tom, jak ho na Zemi hledají a, že se už brzy vrátí domů. Potom i s Friggou odejde a nechá ho tam jen s Lokim.
Tony leží na posteli, mírně se třese a dívá se na Lokiho, který si sedá vedle něj.
„Jak ti je?“
„Zajímavě,“ přizná Tony s úšklebkem. „Co se staráš?“
„A jéje tady je někdo protivnej.“
„Vrazil si mi do života, vtáhnul do mého vědeckého já žvanění o magii, kvůli tobě mě unesli, mučili, lezli mi do hlavy. Musel jsem podstoupit operaci, kdy mi vzali reaktor, výměnu kůže, stav bez rozumu a znovu získání rozumu.“
Loki se nadechuje, k obhájení, možná k omluvě. Kdo ví. Tony ho totiž nenechá domluvit.
„Uvidím tě ještě?“
„Možná v novém životě.“
Jen to Loki dopoví, otevřou se dveře a vrátí se Frigga s Thorem.
„Nuže je načase, aby jste se vrátil domů Anthony,“řekne Frigga a Thor Tonymu pomůže na nohy.
Tony zamručí, „umím chodit.“ Vytrhne se Thorovi a podívá se na Friggu.
„Uhm, asi děkuji.“
„To je v pořádku. A toto je prý Vaše.“ Podá Tonymu novou ampulku se šrapnely z jeho srdce. Tony přikývne, dá si ampulku do kapsy, ještě se podívá na Lokiho a pak je poslán na Zem.

4 komentáře:

  1. Jsi nejlepší nejlepší neljepší
    piš dál
    Linda

    OdpovědětVymazat
  2. noo tak toto si zabila fakt skvele nič ine k tomu ani netreba povedať možno len jedno. KEdy bude ďalšia kapitola??? :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Dokonalost sama vžila jsem se do toho je to tak pravděpodobné že po dočtení to je jako po snu, ale s vyjímkou toho že vím že tenhle sen bude pokračovat. těším se na další kapitolu moc

    OdpovědětVymazat
  4. Katka ten rozhovor z taťkou bohem byl skvělý jsem na Tonyho pyšná , teď jen aby si Loki přiznal co cítí a je vymalováno , užij si oslavy já budu slavit opět prací

    OdpovědětVymazat

Moc děkujeme za vaše komentáře :)