úterý 22. ledna 2019

Kapitola 2. - Loki to ví

Přejeme Vám krásné úterý!

Máte tady druhou kapitolu Rytířského turnaje :)

Ať se líbí a děkujeme za názory :)

Vaše

Ann a Linn :)


Jarvis probudil Tonyho už ve 4 ráno, že se mu Thor dobývá do ledničky a také, že se snaží donutit kávovar, aby uvařil kávu. Thor doopravdy neměl času nazbyt a Anthony Stark byl jeho jediná naděje.
Tony se protivně vyhrabal z postele a šel zkrotit tu blonďatou šelmu.
“Thore jsou 4 ráno probůh, teprve jsem usínal, ty vážně nemáš kousek citu.”
“Omlouvám se Anthony, ale ten ďábelský stroj odmítá plnit mé příkazy.”
“Ten červený čudlík, Thore.”

Thor opatrně stiskl červené tlačítko a nevraživě stroj pozoroval. “Když už si se vzbudil, přemýšlel 
si nad tím oč jsem tě žádal?”
“Ještě jsi mi to nevysvětlil.”
“Loki potřebuje rytíře, který za něj v turnaji bude bojovat ve třech disciplínách.”
“A co jsou ty tři disciplíny? Tohle zní jako olympiáda.”
“No… první je bojová a druhá je spíše na inteligenci. Budeš soutěžit se dvěma rytíři Asgardu nejlepší v obou těchto disciplínách. A když vyhraješ budeš slavný a matka ti dá vše co si budeš přát.”
“A ta třetí věc?”
“Tu vyhlásí král.”
“A to je co?”
“To se nikdy neví. Záleží na vůli krále. Ale většinou se zkouší morální ctnosti.
Jako je čest, odvaha, spravedlnost…”
“Věrnost a ochota.” Tony se začínal opět smát.
“Ano přesně tak, jsem rád, že mi rozumíš.”
“Ty nás chceš zabít všechny že jo?”
“Proč bych to měl chtít?”
“Já tyhle hodnoty fakt nemám.”
“Jistě že ano, jenom to nevidíš.”

“Tak mi ještě řekni co že to za tu pomoc dostanu?”
“Cokoli si řekneš a k tomu naši vděčnost.”
“Hm…” Tony relativně dlouho přemýšlel a pak ještě déle mlčel. Thor úzkostlivě pozoroval Tonyho reakce. Měl pouhé dva dny a s každou minutou se jeho čas krátil.
“A když řeknu ne?”
Thor posmutněl, “pak se nabídnu místo něj. Pokud to Odin schválí, bude na mě vykonán trest 
stejný, jako by čekal Lokiho. A pokud neschválí, Loki zemře.”
“Takže mi vlastně ani nic jiného nezbývá, jak tak koukám.”
“Byl bych ti zavázán a Loki bude tvým dlužníkem.”
“Fajn, půjdu s tebou.”
Thor se rozzářil “vážně?”
“No co mám dělat? Když tam nepůjdu tak tě zabijou a mám pocit, že tě naše planeta taky potřebuje.”
Thor se usmál “děkuji, potřebuješ se připravit? Musíme vyrazit co nejdříve.”
“Hm bude mi stačit týden, než zařídím firmu a tak.”
“Obávám se, že ti budou muset stačit tři dny. Já půjdu na Asgard a zkusím to domluvit.”
“Cože?” Tony zamrkal, “to je dost málo.”
“Doufám, že ti vyjednám aspoň to. Jenom teď musím matce oznámit, že mám šampiona.”
Thor se zazubil a prudce Tonyho obejmul “jsem ti zavázán.”
“Kosti! kosti Thore! Auuuu!!”
Thor Tonyho rychle pustil “moc se omlouvám, promiň.” Opatrně poodstoupil.
“Jestli kvůli tobě umřu.” Zavrčel Tony, zvedl telefon a rychle začal udělovat příkazy jedné ze svých asistentek.
Thor ho pozoroval. Bylo mu na jednu stranu líto, že musí Tonyho takhle lanařit. Ale opravdu doufal že svůj výběr provedl moudře a Tony bude živ a zdráv.
“Tak mi postavíš sochu.” Dopověděl Tony mezi přepojováním hovorů. Thor se vytrhl ze zamyšlení “Cože?”
“Říkal jsem, že mi postavíš sochu.”
“Jistě, pokud si to přeješ…” Thor se povzbudivě usmál “už máš vše hotové?”
“Zdaleka ne, říkal si tři dny ne?”
“Dobře tak.. udělej vše co potřebuješ. Co je dnes za váš den?”
“Úterý.”
Thor se podrbal na hlavě “takže se pro tebe vrátím v pátek, že ano?”
“No asi jo no…” zamručel Tony nepříliš nadšeně.
“Ber to z té lepší stránky, podíváš se na Asgard.” Bůh vesele poplácal Tonyho po rameni a pak vystoupil na terasu, kde zmizel v duhovém světle byfrostu.

Tony následující dny zařizoval potřebné věci ohledně své firmy a v duchu se proklínal, že s něčím takovým dokázal souhlasit. Zatímco Thor se radostně vrátil na Asgard a rázným krokem 
šel za Friggou.
“Matko, našel jsem jej!” Zvolal Thor radostně. Frigga, která úzkostlivě pročítala zákony a hledala kličky, při Thorově zvolání pookřála “našel si jej?”
“Ano Anthony Stark mi přislíbil, že se zúčastní turnaje, aby obhájil Lokiho čest. Za tři dny je ochoten přijít na Asgard.”
Frigga se rozzářila “opravdu?”
“No popravdě svolil až když jsem mu řekl, že se nabídnu místo Lokiho, ale přijde.
Navíc si myslím, že si jsou v mnohém podobní a pokud se trochu lépe poznají, mohl by jeden druhého chápat. Takže je naděje, že Anthony svůj přístup změní.”
“Och Thore,” Frigga Thora pevně objala a v jeho kápi skryla slzy dojetí. Její chlapec bude žít.

Thor svou matku lehce objal. Po chvíli mlčení tiše promluvil, “myslím, že je na čase pustit Lokiho
z cely a říct mu, co se chystá.”
Přikývla “ano máš pravdu, musíme ho s tím obeznámit. Sama bych mu to řekla dříve, ale kdybys nikoho nenašel nemohla bych čelit jeho zklamání.”
Thor se konejšivě usmál a spolu s matkou šli otevřít Lokiho celu.
“Loki,...” Lákalo ho dodat “bratře” ale poslední co by nyní chtěl bylo popudit matku Lokiho odpovědí, že nejsou bratři.
Frigga Thorovi povzbudivě stiskla paži, věděla, že pro Thora je mluvení s bratrem těžké.
“Mohli bychom si promluvit?”
Loki v celé své zbylé důstojnosti jenom zavrtěl hlavou. Nechtěl mluvit. A nechtěl ani poslouchat. Poslední dny svého života nehodlal strávit bezduchým tlacháním a přehnanými zdvořilostmi.
“Třeba ve tvém pokoji?” Thor nechal stráže otevřít celu.
Loki se ohlédl “to má být žert?”
“Pojď, vše ti vysvětlíme.”
Loki se opatrně zvedl a obezřetně vyšel z cely.
Frigga jej ihned objala a on velmi opatrně ji.
“Co to všechno znamená? Odin se umoudřil nebo utíkám?”
“Ani jedno, ani druhé. Pojď odtud v tvých komnatách ti vše povíme.” Loki nedůvěřivě následoval svou matku. Nevěděl co si má o tom myslet.

Když přišli do Lokiho pokoje byl na stole už připravený čaj a sušenky. Frigga všem nalila, posadila se a začala Lokimu vyprávět, co všechno se událo.
“A nakonec Odin svolil k turnaji. Ale museli jsme najít rytíře, který by se za tebe utkal… bohužel jsme na to měli jen 2 pozemské dny. Ale díky Thorovi, kterému se podařilo takového člověka
najít, jsme tě nyní mohli pustit. Jen teď musíš čekat, jak turnaj dopadne.”
Loki trpělivě poslouchal a v mezičase si nabídl jednu z matčiných sušenek. Když po dlouhé chvíli ticha a přemýšlení Loki konečně promluvil.
“Koho?”
Thor se náhle zdál ve své výšce maličký a začal popíjet čaj, jen aby nemusel odpovědět.
Loki si ho změřil očima “koho Thore? Snad ne ty sám?” Loki se náhle zhrozil představou, že by za něj měl Thor bojovat. Ano, silný byl ale vzhledem k tomu, že se v turnaji měla ukázat i inteligence a důmysl, bylo jasné, že neměl šanci. A on nechtěl být důvodem k tomu, aby matka ztratila oba své syny.
“Já? Ne, já se jen nabídl, že tvůj trest převezmu pokud nikoho nenajdu.” Thor dopil svůj čaj, “teď mě prosím omluvte, musím vyřešit s otcem podrobnosti a spoustu dalšího.” Zvedl se a dal se téměř na úprk.
Loki zamračeně sledoval Thorův zbabělý úprk.
“Vzhledem k tomu, jak se Thor chová…. jak moc se mám bát?”
“Přiznám se, že nevím, kdo ten muž je. Thor říkal, že je to bojovník bystrého rozumu, velmi silný 
s pevným charakterem. Je z Mydgardu a jeho přízvisko zní Stark? Ano Anthony Stark.” Přikývne Frigga.
Lokimu se rozšíří oči “to je vtip?”
“Obávám se, že ne. Očividně toho muže znáš, kdo je to?”
“Je to jeden z těch, kteří mě zajali. Konkrétně tento, je přesně definicí na sebestředného, sexem posedlého a naprosto ničemného člověka, který je tak přesvědčený o tom, že je lepší než všichni ostatní, že i já bych vedle něj mohl být dokonce považován za mírotvorce.” Loki si po dlouhém monologu oddechl “a také jsem ho možná prohodil oknem.”
Frigga se na Lokiho podívala klasickým mateřským pohledem. “Loki pokud ti ten muž je ochoten pomoci, nezáleží na tom jaké má ego.” Poznámku o prohození oknem raději ponechala bez odpovědi. “Už to, že sem přijde, tě dostalo z vězení. A jak turnaj dopadne, to se uvidí.
Nikdo neřekl, že musí vyhrát. Nebo, že si musíte vzájemně prokazovat nějakou náklonnost.”
Loki si odfrknul “bude se od nás očekávat jistá sounáležitost.”
“O tom ten muž nic neví a ty to asi budeš muset nějak zkusit? Loki je to jediná šance, jak tě dostat ven a když to bude doopravdy tak zlé, máš alespoň šanci k úniku.”
Loki si zničeně povzdechl “slíbil jsem ti ,že budu lepší. Hodlám tento slib dodržet. Takže se s tím mužem pokusím vyjít.”
Frigga pohladila svého syna po tváři, “nechci o tebe přijít.”
“A já nechci, aby si byla nešťastná.”
Frigga se usmála a nechala Lokimu prostor, aby se psychicky připravil na to, co jej čeká.

1 komentář:

  1. „A taky jsem ho možná prohodil oknem.“
    Ach jó, tohle prostě navždycky bude tak super argument... xD
    Těšila jsem se! A těším se ještě víc, až se ti dva konečně setkají. Hihi, dva geniální a egoističtí (poměrně) vysoce postavení lidi/bozi... Hm, jen aby Ásgard potom ještě stál... xD

    OdpovědětVymazat

Moc děkujeme za vaše komentáře :)