úterý 11. února 2014

Proč já 8.

Tak Vám přeji krásné úterní ráno, tedy spíše asi noc. Uveřejňuji pro Vás poslední kapitolu, kterou jsem stihla předepsat. Teď budu muset začít tvořit takže mi to potrvá trochu déle. Tedy pokud se po zítřku k tomu psaní vůbec dostanu, uvidíme no. Tak či tak to bude s časem zajímavé. Doufám, že mne nebudete po dočtení téhle kapitoly, chtít umlátit Všemi Pc, ntb, mobily, tablety, ipody a kdo ví čím vším.

Zároveň Vám musím říct, že jsem v jednom okamžiku přidala  jednu větičku, která se možná tak moc nehodí do kontextu. Respektive je to příliš osobní gesto, ale udělala jsem to jen kvůli tomu obrázku, který se mi šíleně zalíbil a usoudila jsem, že ho prostě musí vidět všichni. A i třeba po několikáté.

Tak to bude k úvodu všechno. Doufám, že si krásně počtete a předem Vám děkuji za komentáře. Vždycky mi udělají radost a mám pocit, že aspoň něco  dělám trošku dobře. 



Tonyho ráno probudila zima. Tak se rozhlédl a zjistil, že celou deku má kolem sebe omotanou Loki.
„No táák,“ zaúpí po chvíli marného snažení deku z Lokiho dostat.
Loki se začne smát.
„Ty parchante, já myslel, že spíš!“
„Nekřič takhle po ránu,“ culí se Loki  a otočí se k Tonymu čelem.
„Přikrej mě. Tohle je ještě pořád moje postýlka.“
„Jo postýlka,“ zasměje se Loki.
„Jo, kolik je vůbec hodin?“
„Půl třetí pane,“ odpoví Jarvis.
„Ee takhle brzo, Loki mě je fakt zima.“
„To bych tě asi měl přikrýt.“
„Jo to by jsi teda měl, protože tu jinak umrznu a nepomůžu ti.“
„Nuže něco za něco, jak by jsi sám řekl.“
„Poslouchám, ale honem.“
„Přikryju tě, ale chci pusu.“ 
„Pusu? Ty?“
„Ano co je na tom divného?“
„Proč zrovna pusu?“
„Zajímá mě jak líbají pozemšťané.“
„Pf tak to si řekni někomu jinému já líbám nadpozemsky.“
Loki se uculí, „pak nevím čeho se bojíš. Přesvědčíš mě o tom a já ti dopřeji tvou teplou přikrývku.“
„Dobře,“ zabrumlá Tony a skloní se k Lokimu. Loki se k němu trochu přisune a po chvíli se jejich rty dotýkají. 
Je to velmi krátký polibek a není ničím zvláštní ale přesto Loki odolává tomu aby zavrněl. 
Po chviličce se Tony odtáhne a podívá se na Lokiho, který má mírně přivřené oči.
Běžně by jsi nenechal ujít šanci ke kousavé poznámce, která by se teď vážně hodila. 
Ale kdyby cokoli řekl nedostal by peřinu.

„Už mě přikryješ?“
„Jo jasně,“ řekne trochu omámeně Loki a Tony se tomu snaží nezasmát.
Potom ze sebe Loki odmotá peřinu a přikryje Tonyho.
Tony se trochu zamračí, „mám pocit, že předtím byla větší.“
„Chceš říci, že jsem ti zmenšil deku?“
„Ne to ne.“
„Nebo snad, že jsem tlustý?!“ zavrčí Loki.
„Ne Loki, klid jo?“
„Řekl jsi, že jsem tlustý.“
„Neřekl, máš krásný tělo.“
Loki pozvedne obočí ale pak se usměje „viď.“
„Samozřejmě,“ zazubí se Tony a zavrtí se pod dekou a zavře oči.
Loki si také najde pohodlnější polohu a znovu zkusí usnout.
„Spíš?“ ozve se po pár minutách tiše Tony.
Loki zakroutí hlavou, „nemůžu usnout.“
Tony se na něj podívá a Loki mu pohled opětuje. Chvíli se na sebe dívají a potom se znovu políbí. 
Když se poté Tony odtáhne dá Lokimu drobnou pusu na nos a zavře oči.

Dny plynou jako voda a Tony nyní téměř nevychází z pracovny. 
Podrobil pečeť už několika testům. Jarvis udělal vyhodnocení prvků. 
Byly tam některé pozemské a pro ty, které se nepodařilo identifikovat právě hledali prvky podobných vlastností.

Loki s Thorem se akorát sešli v kuchyni.
„Už něco víte?“zeptá se Thor
„Co?“
„Něco o té pečeti.“
„Nevím neviděl jsem Anthonyho několik dní.“
„Ty mu nepomáháš s prací na pečeti?“
„Zkusil jsem to, ale vyhnal mě. Prý jsem příliš hlučný.“
„Aha. Já jsem pátral po tom démonovi.“
„No to zní zajímavě. Na co jsi přišel?“
„Po pečlivém zkoumání jsme se shodli, že se jedná o démona ohně.“
„Odkdy se ty v tomhle vyznáš?“
„No já, pomáhala mi Jane a Darcy a..“
„A ten bláznivej je mi to jasné. No a podle čeho jste usoudili, že je to on?“
„No procházeli jsme všechny zdroje týkající se démonologie a podle toho co víme o stáří té pečeti. 
Tak tenhle démon zmizel přibližně v době kdy se zvěsti o moci toho náramku rozšířily.“ Potom se Thor odmlčí.
„No mluv dál.“
„Víš, přijde mi téměř absurdní...“
„Co?“
„Několik dní jsme hledali všude možně až nakonec stačilo sáhnout do vlastních zdrojů.“
Loki se zamračí a zamyslí se.
Thor už se nadechuje, že mu to dovysvětlí ale Loki ho jednoduchým gestem umlčí.
„Chceš mi říct, že Surtr?“
Thor fascinovaně přikývne, „jak?“
„Narozdíl od tebe jsem se celý svůj život na Asgardu nevěnoval jen hostinám a bitvám, ale studoval jsem historii Asgardu a přilehlých světů. Mám přehled o určitých věcech.“
Thor zavrčí, „nepotřebuji vědět všechno.“
Loki pokrčí rameny, „tentokrát jsem to nemyslel zle.“
„Hm“
„No ale pokud jde o Surtra neměl by být takový problém ho porazit, ohnivý obr s mečem. Zmrazím ho čapneme ho do pečeti a tadáá hotovo.“
„To bohužel nebude tak lehké, podle dosavadních informací značně rozšířil svou moc.“
„Jak přesně?“
„To ještě nevím, Jane s Darcy to právě zjišťují.“
„Proč jim nepomáháš?“
„Prý je rozptyluji.“
„Aha no to chápu.“
„Pche, neměl by jsi se zeptat Anthonyho jak je na tom s tou pečetí?“
Loki pokrčí rameny, „asi bych měl.“
To už akorát Tony vychází z pracovny v úmyslu jít se vyspat. 

Vyhrabe se do kuchyně a koukne po společnosti. „Dobrou noc.“
„Jak dobrou noc? Je poledne.“ Doplní Loki
„No a? Já potřebuju spát. Všechno ti pak povím.“ Plouží se do ložnice.
„Pane za 30 minut přistává letadlo s Vaší partnerkou.“ Přispěje do debaty Jarvis.
„Eeeee, postel, prosííííím,“ zakňučí Tony. „Pošli pro ní auto Jarve.“
„Tak já pro ní dojdu, vysvětlím ji, že jsi si potřeboval odpočinout stejně jsem chtěl jít za Jane, budu to mít při cestě.“ Ozve se Thor.
„Díky kámo,“ zamumlá Tony a zapadne do ložnice a na postel padne jako pytel brambor. Do několika minut spí jako zabitej.

„Jsi nějak ochotný,“ pronese pobaveně Loki.
„Anthony nás u sebe nechává bydlet, je to to nejmenší co pro něj můžu udělat.“ Thor pokrčí rameny a vydá se na cestu.
Janny už čeká před letištěm když k ní Thor dorazí.
„Dobrý den,“ usměje se na ni Thor.
„Dobrý,“ odpoví trochu zmatená Janny.
„Anthony se omlouvá, byl příliš vyčerpaný.“
„Zase kvůli té pečeti?“
Thor přikývne a Janny se zamračí.
„Takže dává přednost kusu kovu přede mnou.“
„Jistě to dělá kvůli Vám, ví, že čím dříve práci na pečeti dokončí tím dříve s Lokim odejdeme.“
„Asi máte pravdu, jste hodný, že jste pro mne přišel.“
„To je to nejmenší,“ usměje se Thor a vezme ji zavazadla.
Potom co doprovodí Janny domu se vydá za Jane. Chvíli si povídají o  Surtrovi a poté je Darcy opustí protože Jane potřebuje s Thorem probrat pár soukromích věcí.
Janny zatím dorazí do vrchního apartmá, kde sedí Loki. 
Ten se na ní podívá jedním z nejpohrdavějších pohledů. „Návštěva přišla.“
„Já tu bydlím, na rozdíl od Vás.“
„Že si tím jste tak jistá,“ uculí se a odvrátí pohled.
Janny se nervozně zachvěje a odejde do ložnice, kde najde spícího Tonyho. 
Vypadá vážně unaveně a tak ho nechá spát a jde se osprchovat. 
Mezi tím se Tony probudí a protáhne se. Potom si všimne kufrů a Janny vyjde ze sprchy.
„Ahoj,“zamumlá Tony.
„Dobré ráno,“ usměje se Janny.
Tony se na ní chvíli dívá, mírně se usměje a vstane z postele.
„Kam jdeš?“ zeptá se Janny.
„Osprchovat se a vrátit se k práci.“ 
„A tebe ani nezajímá...“
„...Jo jo jak jsi se měla?“ zeptá se Tony s minimálním zájmem a zapluje do koupelny. 
Janny se urazí, převlékne se a jde zpět do kuchyně. Ale tam pořád sedí Loki. Ten ji tentokrát ignoruje ale ona nezvládá ignorovat jeho. 
Cítí se v jeho přítomnosti velice divně. 
Možná by se to dalo nazvat strachem, nejistotou, vztekem? 
A Loki si je toho až moc dobře vědom a užívá si to. 

Když Tony vyjde z ložnice už osprchovaný a oblečený, Janny i Loki se na něj podívají.
Loki se tváří pobaveně a Janny nejistě.
„C-co?“ přejede je oba trochu nervózním pohledem.
„Nic,“ pokrčí rameny Loki. 
„Jak jsi se vyspal?“ zeptají se Janny i Loki najednou.
„To je mi najednou zájmu,“ zašklebí se Tony a jde si pro kafe.
„Zjistil jsi něco?“ 
Tony se podívá na Lokiho a přikývne. „Sice to ještě není nic určitého ale blížím se ke konci a řekl bych, že zdárně. Takže snad dneska budu vědět všechno potřebné, ale budeš mi muset helpnout.“
„Cože to?“
„Pomoct,“ řekne Janny s drzým úsměvem a neskrývanou radostí, že může toho, pro ni nesympatického, muže opravit. Loki se na ní za to podívá takovým pohledem, že by snad i mrtvý utekl z hrobu. 
Janny se ošije a přiblíží se k Tonymu.
Tony to sleduje a podívá se na Lokiho, „neděs ji.“
„Nic ji nedělám,“ řekne Loki bez zájmu a vrátí se k původnímu tématu. „Kdy mne budeš potřebovat?“
„No tak ideálně hned.“
„Dobrá pak tedy můžeme jít.“
„Tony!“ vypískne Janny.
„Hm?“ zamručí Tony a ohlédne se za ní od dveří.
„Večer je ten večírek nezapomněl jsi?“
„Jasný, jasný večer,“ zabrumlá Tony v odpověď a vytratí se s Lokim do dílny.

Tony ukáže Lokimu co všechno už má hotové. Jediné s čím si Tony bohužel neví rady, je jeden jediný prvek. Vlastně to ani není prvek jen jakási součást celku.
„Došel jsi dál než bych čekal,“ pronese zamyšleně Loki. „Není to prvek, jak si myslíš. Mám dojem, že jsi narazil na zbytek magie té pečeti.“
Tony se podívá na Lokiho zvídavým pohledem. „Chceš mi říct, že moje stroje identifikovaly magii?“
„Přesně tak,“ potvrdí Loki. „Tím jsi mi ulehčil velkou spoustu práce.“
„Co takhle děkuji?“
Jarvis zachrčí.
„No jo, no jo, díky Jarve.“
„Není zač, pane.“
Potom se Tony podívá na Lokiho, který se kouše do rtu. „Dík,“ tiše.
„Co povídáš?“ Zašklebí se Tony téměř spokojeně.
„Říkal jsem, že děkuju,“ zavrčí Loki. „Ale to ještě není konec, já se nyní pokusím zjistit co je to za kouzlo a ty zkusíš vytvořit pečeť z věcí, co určil tvůj robot.“
„Ty ses nějak rozjel, nejsem tvůj pes. A i kdyby, jediný, kdo tu vrčí, jsi ty. Takže psst nebo nedostaneš piškotek.“
Loki se na Tonyho podívá a potlačuje v sobě tendenci chytit ho pod krkem, namáčknout na zeď a…a přitisknout svoje rty na ty jeho, ztrhat z něj triko, hladit jeho hrudník. Loki se kousne do rtu.
„Hej, hej! Nespi chlape.“ Vytrhne Tony Lokiho z jeho zasnění.
„C-co?“ 
„Vypadal jsi, že se ti něco zdálo,“ zašklebí se Tony a podá Lokimu zbytky pečetě a vrhne se do práce.
Loki trochu potřese hlavou aby se probral a začne pracovat na tom, aby zjistil, jak mocné kouzlo hledá.

Thor se vrátí do Stark tower se špatnou náladou. Tedy spíše vypadá nešťastně. 
Nešťastné, nakopnuté a promočené štěně. Přesně tak by se jeho stav dal popsat. 
Doplouží se k baru a začne se prohrabávat v Tonyho soukromích zásobách. 
Když si ho Janny všimne jde okamžitě k němu.
„Co se Vám stalo?“
Thor jen mávne rukou, ale alkohol bohužel žádný nenajde. Ano, ano Loki ho vylil a kupodivu si toho Tony ještě nevšiml. Nejspíš kvůli práci. 
Tak si Thor jen sedne a smutně sklopí hlavu.
Janny ho sleduje, „Tak co se Vám stalo? Je lepší se vypovídat než se snažit opít.“
Po delší odmlce, kdy Thor očividně přemýšlí, povzdechne a začne Janny vyprávět, všechno co se stalo.
„To mne velice mrzí,“řekne Janny soucitně
„To mě taky,“ povzdechne Thor
„A proč se s Vámi rozešla?“
„Prý, že jsem pořád pryč a každý jsme jiný a Darcy je jí poslední dobou bližší.“
„Ona Vás..kvůli?“
„Ženský!“ Thor praští do stolu a ten se rozsype.
Janny s výkřikem vyskočí na nohy. Běžně by se asi Thor omluvil, ale momentálně je mu všechno jedno. 
Jen přemýšlí, jestli by měl praštit do zdi nebo radši do lednice.
„V-víte co?“zeptá se ještě stále trochu zděšená Janny a podívá se na hodiny. „Já za chvíli musím být na večírku a Tony nejspíš tráví čas s Lokim.“ (Zase, mám takový pocit, že ho má snad radši než mě. Potom co se ho snažil uškrtit. Tohle mě už vážně štve. Loki a jeho pečeť.) „Tak pojďte se mnou. Já vím, že na to nemáte myšlenky, ale bude tam spousta jiných dívek a určitě se Vám trochu zlepší nálada.“
Thor se na ní podívá pohledem, který by mohl říkat ledacos. 
V tuhle chvíli asi něco jako *co kdybych praštil do zdi tebou.* 
Nakonec ale přikývne v souhlasu.
„Dobře,“pípne Janny a jde se připravit. 
Pak už společně s Thorem vyrazí za zábavou.

9 komentářů:

  1. Uzasna poviedka. Dufam ze dalsia a sa objavi skoro. Neviem do kedy vydrzim cakat.

    OdpovědětVymazat
  2. No tak napadlo mě že se Jane s Thorem asi rozejde ale takovýhle následek jsem nečekala. A Loki je tak roztomilý když je zlý. Jsem nadšená a natěšená na další kapitolu

    OdpovědětVymazat
  3. Jdu na ní pracovat :) myslím, že snad zítra večer se mi poštěstí ji uveřejnit :)

    OdpovědětVymazat
  4. katka jsem opět velice nadšená Thor je rozený diplomat oblbovat ženy mu jde až na tu vlastní ,

    OdpovědětVymazat
  5. Opět skvělá kapitola:), jsem nadšená:)). Ali

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuju :) jste skvělíííííííí :-*

    OdpovědětVymazat
  7. Vaše povídky sleduju už nějaký ten měsíc a ještě jsem se neodhodlala na okomentování. Obě dvě máte opravdu talent a a baví mě číst, co vyplodíte. Skvěle se to čte a je to o Lokim :33
    Dávám si vás mezi oblíbené. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že když ti vyjádřím velké díky, mluvím za nás obě :)
      Jsme potěšeny, že jsi se odhodlala ke komentáři:) Těch není nikdy dost :) vždycky pohladí po duši a vykouzlí úsměv. Člověk má pocit, že odvedl dobrou práci.
      Takže ti mockrát děkuju za tvůj velmi povzbuzující a milý komentář :)
      Budeme se těšit na další ;)

      Vymazat
  8. Opět čtu něco z tohoto blogu a moc se mi to líbí..moc pěkné povídky...jenom občas ruší ty pravopisné chyby...těším se na další díl^^

    OdpovědětVymazat

Moc děkujeme za vaše komentáře :)